RAQUEL ROMERO MÍNGUEZ

EXERCISES WITH COUNTRIES (4º de Primaria)

JUSTIFICATION:

I've developed a series of activities related to different countries from the world (France, Spain, England, The USA, Italy, Germany, Mexico and Japan) in order that the children know things about other cultures like their flag, the nationality of the inhabitants of that country, typical food and some data of interest of those counties like its capital, important cities and population.

With these activities, the children work English i a playful way and they also take contact with other cultures and different ways of life within a geographic, historic and cultural frame.

These activities are designed for children of 4th (2nd cycle of Primary Education) whose ages are between 9 and 10 years.

The topic worked is COUNTRIES. The activities are of vocabulary although we work in an implicit way the verb in the present form and descriptions.

In these activities we review the colours and the verb "To be" in the present form.

Before working these activities, we present in class the subject and we work everything that will appear in Hot Potatoes activities.

After working with computers, the children can extend the information that they've learned. For example, we form groups and each one chooses one country and works extending the information. Finally, all the groups show to theirpartners their work.

All the activities of Hot Potatoes for this topic serve us as reinforcement to which it works in class, so we must not work with them in an isolated way.

EJERCICIOS DE HOT POTATOES

COUNTRIES

Nota: Todas estas actividades se pueden trabajar desde esta página índice haciendo clic en cada uno de los ejercicios; también se puede pasar de un ejercicio a otro desde el ejercicio número 1 ya que están todos enlazados.

Ejercicio 1

Selecciona el país que corresponde a la bandera.

Û
Germany

Ejercicio 2

Ordena una oración de acuerdo con la bandera.

This flag is from the USA. It is blue, red and white.

Ejercicio 3

Ejercicio 4

Realiza un crucigrama de países. Las pistas son las propias banderas de los países.

Û
France

Ejercicio 5

Enlaza las dos columnas de elementos (bandera - mapa).

Û

Ejercicio 6

Ejercicio 7

Dependiendo del país, selecciona una nacionalidad.

I'm from Spain, so I am Spanish.

Ejercicio 8

Une la bandera con la nacionalidad que le corresponda.

Û
Mexican

Ejercicio 9

Ejercicio 10

Realiza un crucigrama de nacionalidades. Las pistas son los países.

I am from Italy Þ Italian

Ejercicio 11

Selecciona la comida típica de cada país.

The typical food in France is Þ omelette

Ejercicio 12

Une la fotografía de la comida típica con el país.

Û
Japan

Ejercicio 13

Ejercicio 14

Realiza un crucigrama de comidas típicas. Las pistas son una descripción de esa comida.

It is made of pricked meat. It is round Þ BURGER.

Ejercicio 15

Rellena los huecos de la receta del Pancake con las palabras que aparecen.

Ejercicio 16

Acertar el nombre de un país tras leer la información dada referente a su capital, ciudades importantes y número de habitantes.

Home